زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر دوست ندارید ورزش کنید، این راه‌ها را امتحان نمایید

گاهی اوقات تمایل دارید وزن خود را کم کنید اما از طرفی حال و حوصله ورزش کردن هم ندارید، در مقاله راه‌هایی برای ورزش کردن ، راه‌های دیگری برای شما خواهیم گفت که بتوانید از آن استفاده کنید.

بازی‌های ویدیوئی

می‌توانید به صورت مجازی شمشیربازی کنید، برقصید و تنیس، بسکتبال و سایر ورزش‌های دیگر را انجام دهید. در مطالعه‌ای، افرادی که در طول یک بازی نقش‌آفرینی مجازی راه می‌رفتند، می‌دویدند و روی یک تشک مخصوص بالا و پایین می‌رفتند، بیشتر از وقتی که زمان مشابهی را روی تردمیل صرف می‌کردند، ورزش کردند. به عنوان یک امتیاز، اگر بازی‌های فعالانه را انجام دهید، احتمال اینکه بدون انجام گیم ورزش کنید بیشتر می‌شود.

 

انجام کارهای روزمره

آیا می‌خواهید دو کار را هم‌زمان انجام دهید؟ اگر ماشین خود را بشویید و برق بیندازید، ناودان‌ها یا زمین را تمیز کنید یا جاروبرقی بکشید، ورزشی با شدت متوسط خواهید داشت. این به شما کمک می‌کند تا در وضعیت فیزیکی بهتری قرار بگیرید و یک ماشین یا خانهٔ تمیز ممکن است حال روحی‌تان را نیز بهبود بخشد.

 

 

باغبانی

ممکن است آن را به‌عنوان ورزش تصور نکنید، اما اگر به مدت 30 دقیقه یا بیشتر در اطراف باغ خود حفاری کنید، خم شوید و گیاهان را مرتب نمایید تمرین مناسبی خواهید داشت. حتی این کار ممکن است روحیهٔ بهتری در شما ایجاد کند. اگر زمین و یا باغی از خود ندارید، داوطلب شدن برای کمک به افراد دیگر در انجام کارهای باغبانی گزینهٔ مناسبی است. آن‌ها می‌توانند از کمک شما استفاده کنند.

 

رابطهٔ جنسی

داشتن رابطهٔ جنسی تقریباً حدود 5 کالری در دقیقه می‌سوزاند، که این میزان برابر با سوزاندن کالری هنگام پیاده‌روی تند است، و تقریباً همان میزان اکسیژنی را مصرف می‌کنید که گویی برگ‌ها را هرس و مرتب می‌کنید. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که برقراری رابطهٔ جنسی ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند، اگرچه به‌نظر می‌رسد این تنها در صورتی درست باشد که در رابطه‌ای سالم باشید.

 

پیدا کردن گنج

اگر دوست دارید با هدف پیاده‌روی کنید، در اینترنت مکان‌های مخفی «geocache» در شهرها، پارک‌ها یا در امتداد مسیرهای پیاده‌گردی را بجویید. سرنخ‌ها و مختصات GPS را دنبال نمایید تا آن‌ها را ردیابی کنید.

 

رقصیدن

این فعالیت می‌تواند اجتماعی باشد و بسیار سرگرم‌کننده است، حتی اگر خودتان آن را انجام دهید. رقصیدن عضلات شما را تقویت می‌کند و فعالیت قلب و ریه‌های شما را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین ممکن است روحیهٔ شما را تقویت کند. تنها چیزی که نیاز دارید کمی موسیقی است.

 

جلسهٔ خود را در حال حرکت برگزار کنید

هنگامی که نیاز به صحبت با یک همکار دارید، در مسیر پیاده‌روی خود این ملاقات و گفت‌وگو را برگزار کنید و با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهید. در این حالت کمی ورزش خواهید کرد و همچنین ممکن است جلسهٔ شما خلاقانه‌تر شود. فقط جلسهٔ در حال حرکت را برای کمتر از تعداد دو یا سه نفر برگزار کنید. بیش از این تعداد مشارکت واقعی را سخت می‌کند.

 

به یک گروه بپیوندید و عضو آن شوید

علاقه یا سطح مهارت شما هرچه که باشد، احتمالاً یک گروه ورزشی در منطقهٔ شما وجود دارد که برای‌تان مفید است. با پیوستن به گروه کمتر احتمال دارد که از بازی خودداری کنید چرا که هم‌گروهی‌های‌تان برای جلسات تمرین و بازی روی شما حساب می‌کنند و گرمای رقابت باعث می‌شود فراموش کنید که در حال تمرین و ورزش هستید.

 

ورزش در فضای باز

اگر دوست دارید بیرون باشید اما نمی‌خواهید عضو تیم شوید، به پارک بروید و به یک گروه که در حال ورزش‌اند بپیوندید. حتی پرتاب کردن و گرفتن توپ هم باعث حرکت شما به این طرف و آن طرف می‌شود.

 

ورزش‌های داخل سالن

نمی‌خواهید با هوای گرم یا سرد روبه‌رو شوید؟ بازی‌های داخل سالن مانند بسکتبال و یا والیبال می‌تواند حس رقابت را در شما به جریان بیندازد. می‌توانید بسیاری از «ورزش های بیرون از سالن» مانند شنا، فوتبال و تنیس را در داخل سالن نیز انجام دهید.

 

تمرینات با فاصلهٔ زمانی

به‌نظر می‌رسد که فقط سه بازهٔ زمانی 20 ثانیه‌ای از «حرکت با حداکثر توان یا اسپرینت»، برای نمونه دویدن یا دوچرخه‌سواری، تقریباً همان مزیت دویدن 50 دقیقه‌ای را به همراه دارد. حتی با درنظر گرفتن زمان گرم کردن، خنک کردن و استراحت بین فواصل زمانی، این ورزش در مقایسه با تقریباً یک ساعت دویدن، تنها 10 دقیقه از زمان شما را اشغال می‌کند. اگر مدتی است ورزش نکرده‌اید، از پزشک خود مشورت بگیرید و آهسته شروع کنید.

 

پیاده‌روی

پیاده‌روی حتماً نباید قدم زدن هدفمند باشد. زمانی که به فروشگاه می‌روید سعی کنید ماشین خود را در پشت محوطه و کمی دورتر پارک کنید. به جای ارسال ایمیل، نزد همکارتان بروید تا شخصاً چیزی به او بگویید. وقتی سطل زباله را بیرون می‌برید یا نامه را تحویل می‌گیرید، سعی کنید بیشتر حرکت کنید. تمام این قدم‌ها جمع می‌شوند و این‌گونه روزانه بیشتر راه می‌روید.

 

ورزش‌های رزمی

با انجام این نوع ورزش‌ها، در حالی که یاد می‌گیرید از خود دفاع کنید، می‌توانید وزن کم کرده و به فرم دلخواه برسید. در این حالت توجه خود را متمرکز می‌کنید و ممکن است مغز شما را نسبت به ورزش‌هایی مانند دویدن هوشیارتر نگه دارد. همچنین انواع ورزش‌های رزمی «سبک» مانند کاراته، جودو و تکواندو در مقایسه با سایر ورزش‌ها، تا زمانی که با یک مربی واجد شرایط تمرین شوند، بسیار ایمن هستند.

 


منبع:

 

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟