زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا فرزندان شما می‌توانند با انرژی‌ای که دارند شبکهٔ برق را تغذیه کنند؟ روزی تمام ساعاتی که هم‌اکنون در خانه سپری می‌کنید، به خاطره تبدیل می‌شوند. اما اگر فرزندان شما در زمان تعطیلی مدارس و مهد‌های کودک از دیوار بالا می‌روند و نمی‌توانند یکجا بنشینند و بازی کنند، در این مقاله خواهیم گفت چطور انرژی کودک را تخلیه کنیم؟ در اینجا پنج فعالیت برای هدایت و صرف ایمن انرژی آن‌ها ارائه شده‌است. به گفتهٔ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، کودکان پیش‌دبستانی باید از بازی‌های فعال در طول روز بهر‌ه‌مند شوند و کودکان 6 تا 17 سال باید روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت حرکتی داشته باشند. ازآنجاکه فعالیت منظم، سلامتی را افزایش می‌دهد و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد، همه می‌توانند از این مورد سود ببرند.

 

یک کارت انتخاب کنید

آنلیکه ریتسما، مربی بهداشت کارکنان و متخصص تناسب اندام در بیمارستان نیوتن ولزلی، این استراتژی ساده را پیشنهاد می‌کند. یک بسته کارت بازی بردارید و یا خودتان بسازید و روی هر کارت شکلی بکشید و از یک تا ده شماره بزنید. تمرینات مختلفی را به هر شکل اختصاص دهید. برای نمونه قلب می‌تواند پرش و یا خزیدن باشد. الماس می‌تواند پشتک زدن باشد (البته اگر فضای مناسب را دارید). سپس شروع به بازی کنید. هرکس یک کارت را برمی‌دارد. تعداد هر حرکت برابر است با عدد روی کارت. کارت‌هایی که عدد ندارند به معنی 10 حرکت است. بنابراین، شمارهٔ نه قلب می‌تواند نه حرکتِ پرش باشد. برای حالتی که حرکات تکرارشونده وجود ندارد، مانند خزیدن، سعی کنید بر اساس کارت انتخاب‌شده، تعداد ثانیه اختصاص داده شود. برای نمونه شمارهٔ نه قلب می‌تواند ۹ ثانیه حرکت خزیدن باشد.

می‌توانید با هم کارت‌ها را بسازید و انتخاب‌های ورزشی را تعیین کنید، حتی می‌توانید بسته به سن و توانایی، تمرینات ساده‌تر و یا سخت‌تر را انتخاب کنید.

 

 

رأس ساعت

5 و یا ده دقیقه سوزاندن انرژی در هر رأس ساعت، ممکن است به حفظ آرامش کودکان کمک کند. از بچه‌ها بخواهید زمان‌سنج تنظیم کرده و حرکات آسانی مانند دویدن درجا، پرش درجا، طناب زدن و درازنشست را انتخاب کنند. بچه‌ها می‌توانند با یکدیگر یا با دوستان خود رقابت کنند. آیا انجام تمرینات هر هفته آسان‌تر می‌شود و یا می‌توانند بیشتر از قبل حرکتی را انجام دهند؟

 

حرکات موجودات

بچه‌های کوچک‌تر را به چالش بکشید تا فکر کنند و حرکات حیوانات و دیگر موجودات مانند راه رفتن اردک، پرش خرگوش و یا کانگورو، خزیدن مار، پرش قورباغه، پرواز زنبور و پرند‌ه‌ها، حرکت خرچنگ و غیره را اجرا کنند. مسابقه‌هایی را گه‌گاه در خانه برپا کنید تا ببینید چه کسی با این طرز حرکت در کمترین و بیشترین زمان به خط پایان می‌رسد. برای انتخاب‌های غیرمعمول امتیاز اضافی قائل شوید.

 

بهترین رکورد شخصی

مدت زمانی را که کودک می‌تواند روی یک پا بپرد و یا تعادل داشته باشد و یا تعداد حرکات شنا، درازنشست و سایر تمریناتی را که می‌تواند پشت سر هم انجام دهد یادداشت کنید. هفته‌ای سه بار تمرین کنید و هفته‌ای یک بار نتایج را بررسی نمایید.

 

کلاس‌های یوگا و تناسب اندام مجازی

دو گزینهٔ جذاب عبارت‌اند از Cosmic Kids که یوگا و داستان‌سرایی را به یک تمرین آرام‌بخش و لذت‌بخش برای بسیاری از کودکان تبدیل می‌کند و Go Noodle که دارای بازی‌های ویدیویی یا برنامه‌های پرانرژی برای تشویق کودکان به انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده است. می‌توانید گزینه‌های آنلاین رایگان یا کلاس‌های نمونهٔ موجود در سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها را امتحان کنید. حتماً فیلم‌های تناسب اندام مناسب برای کودکان را ببینید تا بررسی کنید آیا برای کودک شما مناسب‌اند یا خیر.

 

هنگام انتخاب هر یک از این موارد، به همسایگان خود فکر کنید. اگر طبقهٔ پایین شما فردی زندگی می‌کند، تمرینات کم‌صدا و آرام‌تر بهترین هستند. تمرینات پرسروصداتر را در محوطهٔ باز انجام دهید. اگر فضای کافی برای حرکت آزادانه و حفظ فواصل ایمن وجود داشته باشد، فوتبال، دوچرخه‌سواری، یا فقط دویدن، پرش یا پرش کانگورویی تا انتهای هر بلوک سرگرم‌کننده است.

 


منبع:

 

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟