زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از مردان در حین رابطه‌ٔ جنسی خود به مشکل می‌خورند. ما در این مقاله روش‌هایی را برای بهبود زندگی جنسی مردان توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

اگر به تبلیغات جذاب و فریبنده اعتقاد دارید، احتمالاً فکر می‌کنید مردان با مصرف تنها یک قرص می‌توانند زندگی و حس جنسی خفتهٔ خود را بیدار کنند. مشکل چه اختلال نعوظ (ED)، ناتوانی در حفظ نعوظ برای برقراری رابطهٔ جنسی باشد، چه میل جنسی کم، داروهای ED سریع‌ترین و ساده‌ترین راه حل به نظر می‌رسند.

اگرچه این دارو‌ها برای بیشتر مردان مفیداند، اما برای تمام افراد و در هر شرایطی مناسب و کاربردی نیستند. دارو‌های ED نسبتاً بی‌خطراند، اما ممکن است عوارض جانبی احتمالی مانند سردرد، سوءهاضمه و کمردرد ایجاد کنند. همچنین شاید برخی از مردان نخواهند زندگی جنسی خود را وابسته به دارو‌ کنند و یا به دلیل فشارخون بالا یا پایین یا سایر شرایط و مشکلات سلامتی نتوانند از این دارو‌ها استفاده کنند.

خوشبختانه برخی از روش‌های طبیعی اثبات‌شده برای مدیریت اختلال نعوظ و افزایش نشاط و میل جنسی در مردان وجود دارد. این استراتژی‌ها همچنین سلامت کلی و کیفیت زندگی را در داخل و خارج از اتاق خواب افزایش می‌دهند.

 

 

6 راه برای تقویت زندگی جنسی بدون دارو

  • فعال باشید: تحقیقات نشان داده‌است که ورزش منظم یکی از بهترین دارو‌ها برای درمان اختلال نعوظ است. مطالعه‌ای بر روی تقریباً 32000 مرد بین سنین 53 تا 90 ساله نشان داده‌است که تمرینات شدید مکرر مانند دویدن حداقل سه ساعت در هفته یا پنج ساعت بازی تنیس در هفته احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را تا 30% کاهش می‌دهد. مهم نیست که چگونه حرکت و فعالیت می‌کنید، حتی راه رفتن نیز عالی است، به این شرط که به حرکت و فعالیت ادامه دهید.
  • غذاهای سالم بخورید: مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل و ماهی را افزایش و مصرف گوشت قرمز و فراوری‌شده و غلات تصفیه‌شده را کاهش دهید. در مطالعه‌ای در مورد سلامت مردان در ماساچوست این نوع رژیم غذایی احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش داده‌است. کمبود‌ مزمن ویتامین ب۱۲ که در مواد غذایی مانند صدف، ماهی سالمون، قزل‌آلا، گوشت گاو، غلات غنی‌شده و ماست یافت می‌شود، ممکن است به نخاع، به‌ویژه به اعصاب کوتاه‌مدت که مسئول ایجاد حس و همچنین ارسال پیام به شریان‌های موجود در آلت تناسلی‌اند، آسیب برساند. مولتی‌ویتامین‌ها و غذا‌های غنی‌شده بهترین گزینه برای کسانی‌اند که ویتامین ب۱۲ را ضعیف جذب می‌کنند، از جمله بسیاری از افراد مسن و مبتلا به گاستریت آتروفیک، وضعیتی که تقریباً از هر سه فرد 50 ساله و بالاتر یک نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطمئن شوید که ویتامین دی کافی که در شیر و ماست غنی‌شده، تخم‌مرغ، پنیر و کنسرو ماهی تن وجود دارد، دریافت می‌کنید. مطالعه‌ای در مجلهٔ Atherosclerosis نشان داد که مردان مبتلا به کمبود ویتامین دی، 30% بیشتر در معرض ابتلا به اختلال نعوظ‌اند.
  • سلامت عروق خود را بررسی کنید: علائمی که شما را در مسیر سلامت ضعیف عروق قرار می‌دهد، شامل افزایش فشارخون، قندخون، کلسترول بد LDL و تری‌گلیسیرید و کاهش میزان کلسترول خوب HDL و دور کمر پهن‌تر نسبت به کل بدن است. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که سیستم عروقی شما و در نتیجه قلب، مغز و آلت تناسلی شما در وضعیت خوبی‌اند و یا اینکه نیاز به تنظیم از طریق تغییر در شیوهٔ زندگی و یا در صورت لزوم مصرف دارو دارند.
  • دور کمر خود را اندازه بگیرید: اندازهٔ دور کمر معیار مناسبی است. مردی با دور کمر 105 سانتی‌متر 50% بیشتر احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را نسبت به مردی با دور کمر 80 سانتی‌متر دارد.
  • لاغر شوید: وزن خود را در دامنهٔ سالم حفظ کنید. چاقی خطرات بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را که دو علت ابتلا به اختلال نعوظ‌اند، افزایش می‌دهد. چربی اضافه که در برخی هورمون‌ها دخالت می‌کند نیز به مشکلات دامن می‌زند. آیا به دلایل بیشتری برای لاغری نیاز دارید؟ لاغری به نکات 3 و 4 نیز کمک می‌کند.
  • به دندانپزشک مراجعه کنید: مطالعه‌ای در مجلهٔ پزشکی جنسی، ارتباط میان بیماری لثه و خطر ابتلا به اختلال نعوظ را نشان داده‌است. بیماری لثه باعث التهاب مزمن می‌شود و اعتقاد بر این است که التهاب به سلول‌های اندوتلیال که در رگ‌های خونی قرار دارند، از جمله سلول‌های آلت تناسلی آسیب می‌رساند.

 


منبع:

بهبود زندگی جنسی مردان / بهبود زندگی جنسی مردان

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟