زمان مطالعه: 2 دقیقه

ازدواج بدون رابطه جنسی چه خطراتی دارد؟ ازدواجِ حمایت‌کننده از نظر احساسی و محبت‌آمیز چیز خوبی است. اما زمانی‌که این ازدواج فاقد محبت جسمانی و فعالیت جنسی (نه فقط رابطهٔ جنسی) باشد، عنصر مهمی را از دست می‌دهد.

در این صورت، برخی از مشکلاتی که ممکن است به وجود آیند، عبارت‌اند از:

 

صمیمیت عاطفی کمتر

صمیمیت فیزیکی راهی مهم برای تقویت پیوند عاطفی بین زوجین است. بدون آن، زوجین همچنین ممکن است ارتباط عاطفی کمتری داشته باشند.

 

 

تداوم و تشدید مشکلات اساسی

موارد زیادی باعث نبود صمیمیت جنسی می‌شود. برای نمونه، ممکن است مسائل پزشکی، استرس، درگیری بین زوجین و یا کمبود زمان با هم بودن، وجود داشته باشد. هنگامی‌که علل صمیمیت جنسی مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرد، ممکن است مشکلات اساسی ادامه پیدا کنند و حتی تنش فزاینده‌ای در روابط ایجاد شود.

 

رنجش

زمانی‌که شخصی احساس می‌کند نیاز‌های او برای صمیمیت جسمانی به هر دلیلی رد می‌شود، ممکن است کینه‌ و رنجشی ایجاد شود و این کینه رابطه را خراب کند.

 

احساس طرد شدن

زمانی‌که شخصی احساس می‌کند شریک زندگی‌اش به صمیمت فیزیکی علاقه‌ای ندارد و یا علاقهٔ او متقابل نیست، احتمالاً احساس طرد شدن می‌کند. آن‌ها ممکن است این مورد را در سطح جذابیت فیزیکی یا در سطح عمیق‌تری از طرد شدن به عنوان یک فرد کامل احساس کنند. در هر صورت، ضروری است که زوجین برای تقویت ارتباط خود و غلبه بر احساس طرد شدن، تلاش کنند.

 

خیانت

ازدواج بدون رابطهٔ جنسی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد به سمت روابط خارج از ازدواج کشیده شوند. در هر صورت نبود رابطهٔ جنسی، خیانت را توجیه نمی‌کند. در عوض، عاقلانه است که زوجین مستقیماً در مورد مسائل مربوط به برآورده نشدن نیاز‌های جنسی، صحبت کرده و آن‌ها را حل و فصل نمایند.

 

از دست دادن برخی مزایای سلامتی

همهٔ ما می‌دانیم که مزایای سلامت جسمانی معمولاً دلیل اصلی رابطهٔ جنسی افراد نیست، اما این مزایا وجود دارند. بدون رابطهٔ جنسی، افراد بسیاری برخی مزایای سلامتی مانند: کاهش فشار خون، کاهش خطر سکتهٔ قلبی، کاهش درد (رابطهٔ جنسی هورمونی ترشح می‌کند که آستانهٔ درد را افزایش می‌دهد)، تسکین استرس و کمک به خوابیدن، را از دست می‌دهند.

 

با توجه به ایرادات و مشکلات احتمالی‌ای که اغلب با ازدواج بدون رابطهٔ جنسی همراه است، مهم است که به زندگی جنسی خود توجه کنید، حتی اگر فکر می‌کنید باقی موارد و فاکتور‌های ازداوج شما خوب‌اند. اگر رابطهٔ جنسی ندارید، یا این رابطه را به‌ندرت انجام می‌دهید، در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. این موضوع حساسی است، بنابراین دربارهٔ آن با احتیاط به گفت‌و‌گو بپردازید. درحالی‌که برای شنیدن نظرات شریک زندگی خود نیز آماده هستید، افکار و احساسات خود را بیان کنید. با همکاری هم برای پرورش زندگی جنسی سالم، ازدواج خود را تقویت کنید و صمیمیت عاطفی و جسمی خود را افزایش دهید.

 

 


منبع:

ازدواج بدون رابطه جنسی چه خطراتی دارد؟ / ازدواج بدون رابطه جنسی چه خطراتی دارد؟ 

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟