زمان مطالعه: 3 دقیقه

انجام دهید: پیلاتس

پیلاتس ورزشی کم‌ضربه است که بر روی قلب، باسن، کمر و شکم تمرکز دارد. پیلاتس از بدن به عنوان مقاومت استفاده می‌کند و به ارتباط ذهن و بدن کمک می‌کند. پیلاتس قدرت را افزایش می‌دهد، شما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و به مفاصلتان کمک می‌کند تا همان‌طور که باید حرکت کنند.

 

احتیاط کنید: کراس فیت

این برنامهٔ تمرینی اگر درست انجام شود می‌تواند کالری‌سوزی مؤثری داشته باشد. اگر این تمرین شدید را با احتیاط انجام ندهید ممکن است آسیب ببینید. حرکات به این منظور انجام می‌شود که بدن شما را از دامنهٔ راحتی خود خارج کرده و تا نهایت حد خود تحت فشار قرار دهد. کراس فیت می‌تواند برای برخی عالی باشد، اما قطعاً برای تمام افراد مناسب نیست.

 

 

انجام دهید: تای چی

مطالعات نشان داده‌است که مدیتیشن تقویت‌کننده‌ای عالی برای خلق‌و‌خو و سلامتی است. تای چی مدیتیشن را با به حرکت درآوردن آن به سطحی بالاتر می‌برد. مجموعه‌ای از حرکات آهستهٔ آن به تعادل و کاهش استرس کمک می‌کند. تای چی برای تمام سنین مناسب و خوب است.

 

احتیاط کنید: کرانچ

تمام کرانچ‌ها بد نیستند، اما اگر کمرتان درد می‌کند و یا مشکل دارد کرانچ‌ها مناسب نیستند، چرا که به ستون فقرات شما فشار وارد می‌کنند. کرانچ می‌تواند ماهیچه‌هایی را که برای نشستن استفاده می‌کنید نیز سفت کند. کرانچ می‌تواند ستون فقرات شما را حتی بیشتر بکشد. اگر دنبال اندام شش تکه هستید، از یک متخصص تناسب اندام بخواهید حرکات دیگری را که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به کمر شما آسیب نمی‌رساند پیشنهاد دهد.

 

انجام دهید: پیاده‌روی

پیاده‌روی روشی قدیمی اما خوب است که هم برای بدن و هم برای مغز شما عالی است. تقریباً در هر جایی می‌توانید این کار را انجام دهید. پیاده‌روی برای مفاصل شما مناسب است، خلق و خویتان را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند قلب سالمی داشته باشید.

 

احتیاط کنید: کاهش وزن موضعی

اگر می‌خواهید چربی شکم را هدف بگیرید، باید دراز و نشست بروید، درست است؟ خیر. زمانی که ورزش می‌کنید نمی‌توانید هیچ ناحیه‌ای از چربی را صفر کنید. این یک باور غلط است. متخصصان می‌گویند رویکرد بهتر این است که تمام بدن خود را تمرین دهید. این تناسب اندام کلی، نه تمرکز بر مناطق خاص است که چربی را بهتر می‌سوزاند.

 

انجام دهید: یوگا

زمانی که نوبت به عضلات شما می‌رسد، اگر از آن‌ها استفاده نکنید آن‌ها را از دست می‌دهید. حرکات کششی ملایم یوگا شما را منعطف می‌کند تا بتوانید از یک زندگی فعال لذت ببرید. همچنین می‌تواند استرس را کاهش داده، تنفس شما را بهبود بخشد، ماهیچه‌هایتان را تقویت کند و انرژی بیشتری به شما بدهد.

 

انجام دهید: شنا کردن

وقتی نوبت به ورزش می‌شود، شنا تمام موارد را پوشش می‌دهد: برای مفاصل شما خوب است، سلامت قلب را تقویت می‌کند، خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد و کالری می‌سوزاند. به‌ویژه اگر صدمه دیده‌اید شنا مناسب و خوب است. آب سنگینی وزن را از بدن شما می‌گیرد تا بتوانید قلب خود را بدون درد به حرکت درآورید.

 

انجام دهید: دویدن

اگر به دنبال کالری‌سوزی هستید دویدن بیشترین بازدهی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک ساعت دویدن دو برابر بیشتر از دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی برای مدت زمان مشابه کالری می‌سوزاند.

 

انجام دهید: تمرین با وزنه

وزنه‌برداری، تمرینات قدرتی یا مقاومتی نیز نامیده می‌شود. تمرینات با وزنه باعث ساخت ماهیچه‌ها، سوزاندن کالری و تقویت استخوان‌ها می‌شود. تمرین با وزنه نیز می‌تواند به مغز شما کمک کند.

 

احتیاط کنید: تمرین با وزنه

با این حال هنگام کار با وزنه، تکنیک خوب بسیار مهم است. فرم بد در زمان تمرین هنگامی که شتاب و سرعت دارید می‌تواند به شما آسیب برساند. حرکات پرخطر عبارت‌اند از:

  • تمرین با وزنه‌های خیلی سنگین
  • وضعیت بدنی بد
  • گرم نکردن بدن
  • بلند کردن وزنه بدون توقف نقطه‌ای

 

انجام دهید: طناب زدن

طناب زدن فقط برای زمین‌های بازی نیست. این یک تمرین قدرتی است که می‌توانید تقریباً در هر مکانی انجام دهید و برای انجام آن فقط به یک طناب نیاز دارید. طناب‌زنی می‌تواند عضلات ساق پا را بسازد، هماهنگی شما را بهبود بخشد و مسیرهای بیشتری در مغز شما ایجاد کند. طناب زدن به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن، تیزبین و هوشیار باقی بمانید.

 

احتیاط کنید: پلایومتریک

پلایومتریک شکلی از تمرین است که به آن تمرین پرش نیز گفته می‌شود و با یک سری پرش روی قدرت عضلانی و انفجار شما اثر می‌گذارد. وقتی به درستی انجام شود عضلات پا قوی می‌شود. اما انجام اشتباه آن آسان است، به‌ویژه اگر به تنهایی این کار را انجام دهید. فرود شدید می‌تواند باعث صدمات، از جمله مشکلات در مفاصل شما شود. پیش از شروع با یک مربی مشورت کنید تا ببینید آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

 

انجام دهید: رقصیدن

قلب شما زمانی شادتر می‌شود که ورزشی را انجام دهد که هم پاها و هم دستان شما را به حرکت درآورد. ریتم و حرکت مداوم رقص این‌گونه بوده و همچنین سرگرم‌کننده است.

 


منبع:

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟