زمان مطالعه: 3 دقیقه

میوه‌هایی با قند زیاد

افراد مبتلا به دیابت باید بدانند که کدام میوه‌ها بیشترین میزان قند را دارند؟ برای آشنایی با این لیست همراه ما باشید.

 

انبه

میوه برای شما خوب است، فیبر و مواد مغذی موجود در آن، مورد نیاز شما است، اما در عین حال، قند طبیعی نیز دارد و برخی میوه‌ها بیشتر از انواع دیگر قند دارند. برای نمونه، یک انبه 45 گرم قند دارد و اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید و یا میزان شکری را که می‌خورید، کنترل کنید، انبه انتخاب مناسبی برای شما نیست. از چند برش انبه لذت ببرید و باقی آن را در یخچال قرار دهید.

 

انگور

یک فنجان انگور حدود 23 گرم قند دارد. این میزان قند برای انگوری که کوچک است و به‌راحتی در دهان قرار می‌گیرد، زیاد است. اگر آن‌ها را از وسط دو نیم کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، ممکن است آهسته‌تر آن را بخورید. در این‌صورت در گرمای تابستان بسیار دلچسب خواهند بود، افزون بر اینکه در حالت یخ‌زده، خوردن آن‌ها زمان بیشتری می‌برد.

 

 

گیلاس

گیلاس شیرین است و یک فنجان از آن حدود 18 گرم قند دارد. اگر یک کاسهٔ بزرگ را از گیلاس پر کنید، کنترل میزان مصرفی‌تان سخت می‌شود. قبل از خوردن هر میان‌وعده‌ای، میزان آن را محاسبه کنید تا بدانید دقیقاً چه میزان قند دریافت خواهید کرد.

 

گلابی

یک گلابی متوسط حدود 17 گرم قند دارد. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، کل یک گلابی را نخورید، به‌جای آن، تنها چند برش از آن را به ماست کم‌چرب و یا سالاد خود اضافه کنید.

 

هندوانه

یک برش متوسط از این میوهٔ تابستانی حدود 17 گرم قند دارد. هنداونه مملو از آب است و مواد معدنی خاصی به نام الکترولیت دارد که چیزی است که بدن شما پس از مدتی در معرض آفتاب بودن، برای تجدید قوا به آن نیاز دارد. تنها یک و یا دو برش از آن بخورید.

 

انجیر

دو عدد انجیر با اندازهٔ متوسط حدود 16 گرم قند دارد. اگر می‌خواهید میزان قند دریافتی خود را کنترل کنید، بهتر است یک و یا دو انجیر را خرد کنید، چند تکه پنیر به آن اضافه کنید تا غنی از پروتئین شود، و یا مقداری انجیر را به سس اضافه کنید و با آن گوشت‌ بدون چربی مانند مرغ بدون پوست را طعم‌دار کنید.

 

موز

یک موز متوسط حدود 14 گرم قند دارد. می‌توانید نیمی از آن را به غلات صبحانهٔ خود اضافه کنید و یا اینکه آن را له کنید و یا به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و داخل ساندویچ کرهٔ بادام‌زمینی خود بگذارید.

 

میوه‌هایی با قند کم:

آووکادو

تمام میوه‌ها مملو از مواد شیرین نیستند. یک آووکادو کامل، تنها حدود 1.33 گرم قند دارد. آن را در سالاد خود بریزید و یا روی نان تست بمالید. اما با وجود اینکه میزان قند موجود در آن کم است، کالری بالایی دارد، بنابراین ممکن است مصرف آن به صورت روزانه، ایدهٔ خوبی نباشد.

 

تمشک

یک فنجان تمشک 8 گرم فیبر و تنها 6 گرم قند دارد. فیبر موجود در آن برای هضم غذا مفید است و با داشتن کالری کمتر، احساس سیری بیشتری را در شما ایجاد می‌کند. از طرفی تمشک اندازهٔ مناسبی نیز دارد و خوردن آن به همراه خامه ایدهٔ مطلوبی است.

 

طالبی

بسیار شگفت‌آور است که بدانید طالبی با داشتن طعم و مزه‌ای فوق‌العاده تنها 5 گرم قند و میزان 23 کالری را در هر برش متوسط به همراه دارد. آن را با مقداری پنیر و نمک میل کنید.

 

توت‌فرنگی

یک فنجان توت‌فرنگی کامل تنها 7 گرم قند دارد. می‌توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید تا از رنگ زندهٔ آن لذت ببرید.

 


منبع:

کدام میوه‌ها بیشترین میزان قند را دارند؟ / کدام میوه‌ها بیشترین میزان قند را دارند؟

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟