زمان مطالعه: 2 دقیقه

دکتر مانی مهدوی، فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات، در گفت‌وگوی زنده با برنامه‌ٔ اینستاکلینیک محب، که به موضوع کمر‌درد و تنگی کانال نخاع اختصاص داشت، در پاسخ به سؤالی با این مضمون که ” علائم دیسک گردن چیست؟ ” توضیحاتی ارائه نمودند که در این ویدئو شاهد آن خواهید بود.

علائم دیسک گردن چیست؟

تقریباً سخت‌ترین بیماری گردن، دیسک گردن می‌باشد. با شناخت علائم این بیماری و تشخیص به هنگام آن، میتوانیم از بسیاری از عوارض بعدی آن جلوگیری کنیم.

دکتر مانی مهدوی، فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات، در گفت‌وگوی زنده با برنامه‌ٔ اینستاکلینیک محب، که به موضوع کمر‌درد و تنگی کانال نخاع اختصاص داشت، در پاسخ به سؤالی با این مضمون که “چگونه متوجه شویم که دیسک گردن داریم یا خیر؟” گفتند:

دیسک گردن علائم بسیار گسترده‌ای دارد، چون بر عکس کمر، اعصابِ فراوانی داشته و احشای زیادی در آن ناحیه موجود است.

بیماران با یک چشم‌درد، سردرد، گوش‌درد و حتی جالب است که بدانید، 13 درصد از بیمارانی که دیسک گردن دارند با درد قفسه‌ٔ سینه به ما مراجعه می‌کنند. درد قفسه‌ٔ سینه می‌تواند، تظاهر اولیه‌ٔ دیسک گردن باشد. در مورد گزگز دست که فرمودید باز هم تشخیص افتراقی خود را دارد و می‌تواند علاوه بر اینکه دیسک گردن است، شبکه‌ٔ براکیال باشد که در ناحیهٔ بازو اتفاق می‌افتد و یا در ناحیه‌ٔ آرنج، تحریک عصب اولنار باشد و از همه‌ٔ این موارد شایع‌تر که در خانم‌های خانه‌دار نیز دیده می‌شود، تحریک عصب مِدیَن باشد که در مچ دست قرار دارد و به نام سندرم تونل کارپ معروف است. این افراد شب‌ها با گزگز و مور مور شدن دست از خواب بیدار می‌شوند و به مدت طولانی نمی‌توانند تلفن را در دست بگیرند. به همین خاطر است که تا به امروز بعد از این همه پیشرفت علم، گرفتن شرح حال درست و معاینه‌ٔ خوب، اصل و اساس درمان تمام بیماری‌ها است.

 

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟