زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماسک‌های صورت برای کاهش شیوع کووید-19 مهم‌اند، اما از آنجایی‌که زدن ماسک همیشه راحت نیست، بسیاری از افراد به دنبال گزینه‌های دیگر مانند استفاده از شیلد محافظ صورت هستند. اما آیا شیلد باعث جلوگیری از انتقال کرونا می‌شود؟ و یا اینکه آیا استفاده از شیلد محافظ صورت به‌تنهایی، باعث کاهش انتشار کووید-19 می‌شود، یا همچنان نیاز است به همراه شیلد از ماسک نیز استفاده نماییم؟

پاسخ:

حتی با زدن شیلد محافظ صورت، همچنان نیاز است که از ماسک نیز استفاده کرده و دهان و بینی خود را بپوشانیم.

محافظ‌های صورت ممکن است محدودیت کمتری نسبت به ماسک داشته باشند و به شما این امکان را می‌دهند که چهرهٔ افراد را ببینید، که این امر ممکن است برای برقراری ارتباط و لب‌خوانی به افراد کمک کرده و باعث ایجاد آرامش در آن‌ها شود. متأسفانه، شیلد‌های محافظ صورت به اندازهٔ ماسک محافظت ایجاد نمی‌کنند.

محافظ‌ها، قطره‌های تنفسی شما را به حالتی که ماسک جذب می‌کند، جذب نمی‌کنند. آن‌ها فقط برخی از قطرات را به سمت پایین منحرف می‌کنند. از آنجا که محافظ‌های صورت در قسمت پایین باز هستند، احتمال انتشار ویروس و سایر عوامل بیماری‌زا از طریق تنفس فرد به بیرون وجود دارد که این دقیقاً نحوهٔ انتشار ویروس کووید-19 نیز است. به همین دلیل است که متخصصان استفاده از محافظ صورت به جای ماسک را توصیه نمی‌کنند.

محافظ‌های صورت از چشمان شما در برابر ذرات ویروسی، محافظت کرده و می‌توانند مانعی ایجاد نمایند تا شما صورت خود را با دست‌های آلوده لمس نکنید. اگر در شرایط پر‌خطری هستید، مانند زمانی‌که از فرد مبتلا به کووید-19 مراقبت می‌کنید، پوشیدن محافظ صورت علاوه بر ماسک می‌تواند لایهٔ محافظتی دیگری برای دهان و بینی ایجاد نماید.

اگر تصمیم دارید از شیلد محافظ صورت استفاده نمایید، حتماً ماسک نیز بزنید. بعد از هر بار استفاده از شیلد صورت، آن را بشویید تا ویروس‌های چسبیده به سطح پلاستیکی آن پاک شود.

 


منبع:

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟