زمان مطالعه: 2 دقیقه

یورودینامیک چیست؟

 

یورودینامیک یا تست نوار مثانه آزمایشی است كه در آن شيوه نگهداري ادرار توسط مثانه و دفع آن از مثانه بررسي مي‌شود. همچنين كارايي عضلات اسفنكتر و مثانه و مشكلاتي نظير بي اختياري ادرار، تكرر ادرار و اضطرار ادرار را مي توان با اين تست مورد بررسي قرار داد. در واقع هر نوع روش تشخيصي كه مشكلات مثانه را نشان دهد، تست يوروديناميك گفته مي‌شود. اين تست شامل تست‌هاي مختلف (يوروفلومتري، اندازه‌گیری باقيمانده ادرار، سيستومتري، نوارعضله) مي‌باشد كه انجام آن به مشكلات بيمار بستگي دارد. به كمــك اين تست‌ها می‌توان مشكل بيمار را در ادرار كردن، فشار مثانه در زمان حبس ادرار، قطع و وصل جريان ادرار، ميزان باقيمانده ادرار مورد بررسي قرار داد.

 

نحوه انجام یورودینامیک

 

بيشتر تست‌هاي ديناميكي ادرار روي توانايي‌هاي مثانه در تخليه مداوم و كامل ادرار متمركز است و همچنين اين تست انقباضات غير طبيعي مثانه را كه موجب بي‌اختياري ادرار مي‌شود را نشان مي‌دهـد.

تست یورودینامیک به ميزان دفع ادرار بستگي دارد به همين دليل لازم است كه مثانه هنگام مراجعه حتماً پر باشد اما لزومی به پري بيش از حد مثانه نیست.

 

 

هزینه تست یورودینامیک چقدر می‌شود؟

 

شما هم احتمالا در طی سیر مراحل درمان خود عمل جراحی ، مداخلات یا بستری برایتان سوال شده است که هزینه خدمات پزشکی چقدر می‌شود و چگونه محاسبه می‌شود. برای آگاهی بیشتر باید در نظر داشته باشید تجهیزات مصرفی، تعداد خدمت، آزمایشات و تست های مورد نیاز از نظر پزشک ،خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. ولی می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای دریافت خدمات درمانی را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

هزینه یورودینامیک یا تست نوار مثانه با تعرفه آزاد ۷۷۱،۰۰۰ تومان است. در صورتی که از بیمه پایه خود استفاده کنید ( لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر ) حدود ۱۵-۲۰٪ از این مبلغ توسط بیمه پرداخت می شود.

پیشنهاد می کنیم برای محاسبه سهم بیمه ها اینجا را بخوانید: هزینه عمل جراحی و خدمات درمانی در بیمارستان محب مهر

یورودینامیک در اورژانس و کلینیک بیمارستان محب مهر انجام می‌شود.

 

مقالات مشابه

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

هزینه عمل tul

هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۹۸