زمان مطالعه: 3 دقیقه

عادت‌های بد برای قلب

در زندگی روزمره خود عاداتی داریم که برای بدن مضر هستند، در این مقاله عادت‌های نادرست برای قلب را برمی‌شماریم، برای مثال دود سیگار یک فرد سیگاری می‌تواند به قلب و عروق شما آسیب برساند. برای آشنایی بیشتر با این موارد همراه ما باشید.

 

به ورزش بسنده می‌کنید

آیا ورزش می‌کنید؟ این خیلی خوب است. اما اگر بقیهٔ روز را در حالت نشسته سپری می‌کنید این یک مشکل است. شما باید در تمام طول روز فعال باشید. حرکت‌ها و فعالیت‌های کوچک نیز حساب می‌شوند. اگر پشت میز کار می‌کنید، هر یک ساعت کمی قدم بزنید تا گردش خون خود را افزایش دهید، حتی اگر این قدم زدن رفتن به اتاقی دیگر و برگشتن باشد. برنامهٔ مورد علاقهٔ خود را بیش از حد تماشا می‌کنید؟ در هنگام تبلیغات از جای خود بلند شوید و برقصید یا روی زمین تمرین شنا انجام دهید.

 

می‌گویید “من خیلی جوان هستم”

برای کار کردن روی سلامت قلب خود منتظر نمانید. ورزش کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید و از وضعیت سلامت خود – فشار خون، کلسترول و قند خون – آگاه شوید. زمان ایده‌آل برای کمک و لطف کردن به قلبتان همین حالا است.

 

بیش از حد الکل می‌نوشید

نوشیدن بیش از حد الکل می‌تواند سطح برخی از چربی‌ها را در خون بالا برده و فشار خون را نیز افزایش دهد. این به‌ویژه اگر همزمان چند نوع نوشیدنی بخورید، صحت دارد. بنابراین به حد روزانهٔ خود پایبند باشید.

 

رژیم غذایی مناسب برای خود ندارید

ممکن است فکر کنید این رژیم مناسب فقط سبوس جو دو سر خواهد بود. هیچ دلیلی برای بی‌مزه و کسل‌کننده بودن غذای شما وجود ندارد. رژیم غذایی به سبک مدیترانه‌ای دارای غذاهای خوشمزه مانند روغن زیتون، آجیل، میوه، غلات سبوس‌دار، ماهی و پروتئین بدون چربی است. این رژیم به علت داشتن چربی‌های خوب، فیبر و مواد مغذی به سلامت قلب شما کمک می‌کند. به‌علاوه، شما دوست دارید به این رژیم پایبند باشید زیرا طعم بسیار خوبی دارد!

 

وضعیت سلامت خود را نمی‌دانید

سطح کلسترول شما چقدر است؟ فشار خونتان چطور؟ هیچ نظری ندارید؟ این خطرناک است. این اعداد می‌توانند بیش از حد بالا باشند بدون اینکه شما بدانید. ممکن است احساس خوبی داشته و در عین حال کلسترول بالا یا فشار خون نیز داشته باشید. بنابراین از خود مراقبت کنید. از 20 سالگی مطمئن شوید که به‌طور مرتب به پزشک مراجعه می‌کنید و برنامه‌ای برای بررسی و پیگیری وضعیت سلامت خود دارید.

 

چربی شکم دارید

چربی شکم به‌ویژه برای قلب شما مضر است. بنابراین اندازهٔ دور کمر خود را بگیرید. در خانم‌ها اندازهٔ بیش از 35 اینچ (۸۸.۹ سانتی‌متر) و برای مردان 40 اینچ (101.6 سانتی‌متر) زنگ خطر است. نیاز دارید لاغر شوید؟ مرحله به مرحله پیش بروید. حتی کاهش مقدار کمی وزن نیز برای قلب شما مفید است.

 

افسردگی خود را نادیده می‌گیرید

وقتی احساس خوبی نداشته و ناراحتید، انجام کارهایی که برای شما مفید هستند، مانند ورزش دشوار است. اگر بیش از چند هفته است که احساس ناراحتی و افسردگی می‌کنید، با پزشک خود یا یک روانشناس صحبت کنید. گفت‌وگو درمانی، ورزش و دارو (در صورت لزوم) می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد تا انرژی بیشتری برای مراقبت از خود داشته باشید.

 

دود دست دوم سیگار را تنفس می‌کنید

دود سیگار شخص دیگری می‌تواند به قلب و عروق شما آسیب برساند. شما باید از آن اجتناب کنید. اگر وقت زیادی را با کسی می‌گذرانید که آمادگی ترک سیگار را ندارد، اصرار کنید که حداقل در اطراف شما سیگار نکشد، خواه در خانه باشد، یا در محل کار یا در ماشین شما. عشق سرسخت شما ممکن است نیرویی باشد که آن‌ها برای از بین بردن این عادت به آن نیاز دارند، که برای هر دوی شما مفید خواهد بود.

 

 

منبع:

عادت‌های نادرست برای قلب

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟