زمان مطالعه: 3 دقیقه

جوش یک عارضهٔ پوستی است که اگر روی صورت خودش را نشان دهد می‌تواند آزاردهنده باشد در این پست روش‌های درمان جوش از جمله اینکه آیا استفاده از پماد گوگرد برای جوش صورت مفید است یا خیر؟ درمان جوش با خمیردندان کار درستی است یا خیر؟ و در نهایت استفاده از پودر آسپرین برای جوش علمی است یا خیر؟ را به شکل مفصل توضیح خواهیم داد.

 

روش‌های درمان جوش

التهاب ناشی از جوش را با یخ کاهش دهید

یخ را به آرامی و به مدت یک دقیقه روی جوش‌های متورم بمالید. این ایده ممکن است برای تمام پوست‌ها یکسان عمل نکند، اما امتحان آن ضرری ندارد.

فقط یخ را به مدت طولانی در یک نقطه نگه ندارید، چرا که در این حالت پوست را تحریک می‌کند.

 

جوش‌ها را فشار ندهید

در برابر وسوسهٔ فشار دادن جوش‌ها مقاومت کنید. اگر جوشی را فشار ‌دهید، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بهبود یابد و در این صورت ممکن است خطر عفونت و باقی ماندن جای زخم را افزایش دهید. پوشاندن جوشی که سر آن کنده شده است با آرایش بسیار سخت است چرا که به جای سطحی صاف، با سطح زبر سر و کار دارید.

 

استفاده از پماد گوگرد برای جوش صورت

به دنبال دارو‌های آکنه که حاوی بنزوئیل پراکسید یا گوگرد و رزورسینول هستند، باشید. این مواد می‌توانند لکه‌ها را کاهش دهند. هر چند ممکن است نتایج فوری یا چشمگیری دریافت ننمایید.

درمان آکنه ممکن است پوست را خشک یا تحریک‌پذیر نماید. قبل از ترکیب محصولات و یا استفاده از آن‌ها، با متخصص پوست مشورت نمایید.

 

درمان جوش با خمیردندان ؟ از خمیر دندان استفاده نکنید

خمیر دندان را برای دندان‌های خود استفاده نمایید. اگر چه برخی از ترکیبات موجود در خمیر دندان ممکن است به خشک شدن جوش‌ها کمک کند، با این وجود، فلوراید و مواد سفیدکنندهٔ آن می‌تواند بر روی پوست واکنش آلرژیک ایجاد کرده و باعث تحریک آکنه شود.

 

تزریق کورتیکواستروئید را امتحان کنید

در کیست‌های آکنه‌ای بزرگ، تزریق کورتیکواستروئید ممکن است راه حل سریع و آسانی باشد.

متخصص پوست برای کاهش تورم و جلوگیری از باقی ماندن جای زخم، نسخهٔ رقیق شدهٔ کورتیکواستروئید را به طور مستقیم درون جوش تزریق می‌کند. بعد از تزریق، کیست طی چند روز آینده منقبض می‌شود. نباید سعی کنید خودتان کیست را درمان کنید.

 

آسپرین پودر‌شده را روی پوست نمالید

اگر در اینترنت به دنبال درمان خانگی آکنه باشید، ممکن است توصیه‌ای را مبنی بر استفاده از خمیر آسپرین مشاهده نمایید.

آسپرین مرتبط با اسیدسالیسیلیک است که مادهٔ اصلی محصولات ضدجوش است. اما محصولات اسید سالیسیلیک به طور خاص برای پوست ساخته می‌شوند. استفاده از خمیر آسپرین خالص ممکن است موجب تحریک پوست شود.

 

روغن درخت چای را امتحان کنید

روغن درخت چای می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد. برخی افراد از آن برای درمان سوزش‌های جزئی پوست از جمله آکنه استفاده می‌کنند. تحقیقات زیادی در مورد میزان اثربخشی آن صورت نگرفته است، اما روغن درخت چای رقیق‌شده را می‌توان به طور مستقیم روی پوست قرار داد و بی‌خطر است.

ابتدا آن را در ناحیه‌ای کوچک از پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید واکنش آلرژیک ندارید.

 

در صورت استفاده از خدمات درمانی مختص صورت صبور باشید

اگر چه لایه‌برداری شیمیایی سطحی، و یا سایر روش‌های اسپا و خدمات درمانی پوست ممکن است گاهی اوقات آکنه را بهبود بخشند، اما نتایج فوری حاصل نمی‌شود. حتی در کوتاه‌مدت ممکن است پوست تحریک‌شده و قرمز به نظر برسد.

یک مناسبت خاص، زمان خوبی برای امتحان کردن درمانی جدید نیست. اگر مناسبت خاص و بزرگی دارید، چند هفته قبل از آن برای درمان صورت خود اقدام نمایید.

 

از کانسیلر با پوشش‌دهی کامل استفاده نمایید

هنگامی‌که آکنه درست قبل از رویداد بزرگی مانند عروسی بروز می‌کند، نمی‌توان از کانسیلر معمولی برای پوشش آن استفاده نمود. از یک محصول با رنگدانهٔ کافی استفاده نمایید تا جوش‌ها را تنها با لایه‌ای نازک پنهان کنید.

 

از لوازم تزئینی و اکسسوری استفاده نکنید

اگر جوش‌های شما تنها روی پیشانی است، ممکن است وسوسه شوید تا آن‌ها را زیر کلاه یا هدبند سفت و تنگ مخفی کنید. هر چند این کار برای زمان کوتاه و به عنوان راهکاری فوری مناسب است، اما برای بلندمدت روش مناسبی نیست، چرا که گرما و اصطکاک می‌تواند آکنه را بدتر کند.

 

دو درجه رنگ کانسیلر را ترکیب نمایید

استفاده از کانسیلر خیلی روشن و یا خیلی تیره جوش را بیشتر نشان می‌دهد. سعی کنید دو درجهٔ رنگی را با هم ترکیب کنید تا مخلوط به دست آمده دقیقاً مناسب پوست شما باشد.

 


منبع:

استفاده از پودر آسپرین برای جوش / روش‌های درمان جوش

 

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟