زمان مطالعه: 2 دقیقه

اختلالات انزال از اختلالات شایع در مردان است. اختلال در انزال، پنج نوع شایع دارد که عبارتند از: انزال زودرس، انزال دیررس، ناتوانی در رسیدن به انزال، انزال دردناک و عدم انزال. در برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب که در صفحهٔ اینستاگرام محب به صورت زنده با‌ حضور آقای دکتر نیما نریمانی فوق تخصص اورولوژی، ناباروری و اختلالات انزال، برگزار شد، این سؤال مطرح شد که ” انواع اختلال انزال در آقایان به چه صورت است؟”. پاسخ آقای دکتر نریمانی را می‌توانید در این ویدئو مشاهده نمایید.

 

اختلالات انزال در آقایان چه تعریفی دارد؟

دکتر نیما نریمانی، فوق تخصص اورولوژی، ناباروری و اختلالات انزال در گفت‌وگوی زنده با برنامهٔ اینستاکلینیک محب در توضیح این سؤال گفتند: این اختلالات طیف وسیعی از علائم را شامل می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به چند دسته تقسیم کرد، از جمله؛ اختلالات زود‌انزالی، اختلالات دیر‌انزالی و دسته‌ای از افراد که درد در هنگام انزال دارند. از این موارد گفته‌شده، اختلالات دیر‌انزالی مشکل شایع در بسیاری از آقایان می‌باشد.

زمان متوسط انزال در آقایان حدود 5 تا 10 دقیقه است، در حالی‌ که 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد تا خانم‌ها به لذت ناشی از رابطه برسند. بر این اساس بین این دو زمان، فاصله‌ای وجود دارد که می‌توان با توصیه‌هایی که صورت می‌گیرد، آن را برطرف کرد.

خیلی از افراد مراجعه‌کننده به کلینیک‌ها که از زودانزالی شکایت دارند، در واقع مشکلی نداشته و جزء موارد زود انزال نمی‌شوند. پس ابتدا افراد باید تعریف دقیقی از این اختلال را بدانند تا بتوانند بهتر این مشکل را تشخیص دهند؛ بنابراین بر طبق تعاریف موجود، زودانزالی شامل حالت‌هایی می‌شود از جمله: وقتی برای فرد در تمامی روابط خود، کم‌تر از یک دقیقه از زمانی که دخول صورت می‌گیرد، انزال اتفاق بیفتد یا در مواردی که به صورت اکتسابی ایجاد شده باشد، بر طبق آن فرد در اصل در اولین روابط خود این حالت را نداشته و بعداً به وجود آمده است و آن هم به شرطی است که فرد نتواند این حالت را کنترل کند زیرا در شرایط عادی آقایان می‌توانند بر روی این وضعیت کنترل داشته باشند؛ که این عدم توانایی در کنترل نیز می‌تواند باعث ایجاد استرس و اختلاف در روابط زناشویی آنان شود.

در مطالعات مختلف شیوع این اختلال 2 تا 40% بیان شده در حالی که تخمین زده می‌شود 10 تا 20% باشد که باز هم  این آمار از حد واقعی آن کم‌تر است، زیرا بسیاری از افراد به دلیل شرم از این مشکل به کلینیک‌ها مراجعه نمی‌کنند.

انواع اختلال انزال در آقایان

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟