زمان مطالعه: 2 دقیقه

اختلالات انزال از اختلالات شایع در مردان است. اختلال در انزال، پنج نوع شایع دارد که عبارت‌اند از: انزال زودرس، انزال دیررس، ناتوانی در رسیدن به انزال، انزال دردناک و عدم انزال. در برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب که در صفحهٔ اینستاگرام محب به صورت زنده با‌ حضور آقای دکتر نیما نریمانی فوق تخصص اورولوژی، ناباروری و اختلالات انزال، برگزار شد، این سؤال مطرح شد که “آیا استفاده از ترامادول برای زودانزالی اقدامی درست است؟”. پاسخ آقای دکتر نریمانی را می‌توانید در این ویدئو مشاهده نمایید.

آیا ترامادول برای زود انزالی مناسب است؟

دکتر نیما نریمانی، فوق تخصص اورولوژی، ناباروری و اختلالات انزال در گفت‌وگوی زنده با برنامهٔ اینستاکلینیک محب در خصوص این سؤال که آیا استفاده از ترامادول برای زودانزالی اثربخش است یا خیر توضیح دادند:

ترامادول جزء دسته‌ٔ مخدر‌ها است و ممکن است جزء دارو‌هایی باشد که فرد نام آن را از همکاران یا دوستان خود، تحت عنوان درمانگر زودانزالی بشنود. درست است که ممکن است بتواند تا حدی نیز مؤثر باشد، اما عوارض بدی از جمله وابستگی را به دنبال خواهد داشت که باعث می‌شود به هیچ عنوان مصرف آن را توصیه نکنیم.

در افراد پس از مصرف این دارو، حالت سرخوشی ایجاد می‌شود، بنابراین فرد به تدریج دوز دارو را افزایش می‌دهد.

از دیگر مواردی که باید حتما به آن توجه نمود این است که این دارو safe (ایمن) نیست، در واقع عوارضی مانند تشنج و یا وابستگی در فرد ایجاد می‌کند و حتی ممکن است باعث شود فرد به مصرف سایر مواد مخدر نیز روی آورد تا جایگزین آن شوند.

در افرادی که مسن یا میانسال هستند حتی مصرف این خانواده از دارو‌ها می‌تواند حملات افتادن در افراد ایجاد کند به این صورت که مثلاً در فردی که دارو‌های فشارخون مصرف می‌کند، باعث افت فشارخون شده و در نتیجه عاملی برای زمین خوردن و شکستگی استخوان‌ها می‌شود.

حتی در رفرنس‌ها (کتاب‌های مرجع) نیز به این دارو با تردید نگاه می‌شود. اگر چه که ممکن است تأثیرگذار باشد، اما در مورد مصرف هر دارو ابتدا باید مضرات و فواید آن را بررسی کرد و اگر ضرر آن بیشتر بود، آن را کنار گذاشت.

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟