زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویروس کرونا که تا کنون هزاران نفر به آن آلوده شده‌اند و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند، یکی از موضوعاتی است که منجر به نگرانی و تشویش خاطر افراد زیادی در جامعه شده است. سوالات زیادی در مورد این ویروس از جمله اینکه آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟ برای عموم جامعه مطرح است.

در برنامه اینستا‌کلینیک محب که در صفحه اینستاگرام محب به‌صورت زنده برگزار می‌شود با‌ حضور خانم دکتر مهرانگیز زنگنه, متخصص بیماری‌های عفونی, این سوال مطرح شد. پاسخ خانم دکتر زنگنه را در این ویدئو می‌‌توانید ببینید .

 

آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

علائم ویروس کرونا

ویروس کرونای جدید ۲۰۱۹ (به‌طور خاص ویروس کرونا نامیده می‌شود)، ویروسی است که به عنوان عامل شیوع بیماری تنفسی که برای اولین بار در ووهان چین یافت شد، شناخته شده است. در ابتدا، بسیاری از بیمارانِ این شیوع بیماری در ووهان چین ارتباط با بازار بزرگ غذاها و حیوانات دریایی داشته‌اند و این نشان از این دارد که این ویروس منتقله از حیوان به انسان است. با این حال، تعداد فزاینده‌ای از بیماران در معرض و در ارتباط با بازار حیوانات نبوده، که این مورد نشان‌دهنده این است که گسترش و انتقال از شخصی به شخص دیگر نیز در حال وقوع است. در حال حاضر مشخص نیست که تا چه حد آسان یا پایدار این ویروس در بین افراد در حال گسترش است. آخرین اخبار در مورد وضعیت شیوع این ویروس در ووهان چین در وب‌سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا موجود است.

آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

در هفتمین برنامه زنده اینستا کلینیک خانم دکتر مهرانگیز زنگنه سوال چندین و چندباره مادر عزیز که خیلی نگران و مضطرب بودند مطرح شد که آیا بچه‌ها مبتلا می‌شوند؟ و اگر بشوند، چقدر برای آن‌ها خطرناک است؟

 

پاسخ خانم دکتر مهرانگیز زنگنه:

” بله. ببینید، ویروس وقتی که بخواهد وارد شود، وارد بدن همه می‌شود. جدا نمی‌کند افراد را. منتها در بچه‌ها خوشبختانه علامت وجود ندارد زیاد، خیلی کم است در بچه‌ها که به شکل و فرم علامت‌دار بخواهد خود را نشان دهد. وگرنه وقتی یک فرد ویروس را استنشاق می‌کند، بچه هم باشد استنشاق می‌کند، بزرگ هم باشد استنشاق می‌کند، یا تماس آلوده می‌تواند همه را آلوده بکند. ولی خوشبختانه هر چه که سن پایین‌تر باشد، معمولا این‌ها بدون علامت‌تر هستند، و در آن ها عوارض و مورتالیتی وجود ندارد. برای خودشان خطری ندارد ولی می‌توانند ناقل باشند. “

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟