زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا باید واکسن کرونا بزنیم؟ مزایای واکسن کرونا چیست؟

وقتی واکسن کووید ۱۹ در دسترس قرار گیرد، ممکن است برخی از افراد نگران واکسیناسیون باشند. درحالی‌که این واکسن‌ها با سرعت هرچه تمام در حال تولیداند، فرایندها و روش‌های معمول برای اطمینان از ایمنی هر واکسنی که تأییدیه گرفته است، پابرجا است. ایمنی در اولویت اصلی است و دلایل زیادی برای واکسیناسیون وجود دارد. در زیر خلاصه‌ای از مزایای واکسن کووید ۱۹ بر اساس آنچه در حال حاضر می‌دانیم و همچنین پاسخ به این سؤال مهم که « چرا باید واکسن کرونا بزنیم؟ » آورده شده است.

 

واکسیناسیون کووید ۱۹ به شما در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ کمک می‌کند

واکسن‌های کووید ۱۹ در آزمایش‌های بالینی به‌دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تنها درصورتی‌که کارایی و اثربخشی بالایی داشته باشند، تأیید شده و مجوز می‌گیرند.

بر اساس آنچه در مورد واکسن سایر بیماری‌ها می‌دانیم، متخصصان معتقداند که دریافت واکسن کووید ۱۹ ممکن است به شما کمک کند حتی در صورت ابتلا به کووید ۱۹، به نوع شدید بیماری دچار نشوید.

واکسن زدن توسط شما همچنین ممکن است از اطرافیانتان، به‌ویژه افرادی‌که در معرض خطر بیشتری برای نوع شدید بیماری کووید ۱۹ هستند، محافظت کند.

متخصصان در حال انجام مطالعات بیشتری در مورد تأثیر واکسن کووید ۱۹ بر شدت بیماری و همچنین توانایی واکسن در جلوگیری از انتشار ویروس عامل کووید ۱۹ توسط افراد هستند.

 

واکسیناسیون کووید ۱۹ روشی ایمن‌تر برای کمک به ایجاد ایمنی است

کووید ۱۹ می‌تواند عوارض شدید و تهدیدکنندهٔ زندگی داشته باشد و هیچ راهی برای دانستن اینکه کووید ۱۹ چگونه بر شما تأثیر می‌گذارد وجود ندارد؛ و اگر بیمار شوید می‌توانید بیماری را به دوستان، خانواده و اطرافیان نیز منتقل کنید.

قبل از تأیید شدنِ واکسن‌های کووید ۱۹، آزمایش‌های بالینی باید نشان دهند که واکسن‌ها بی‌خطر و مؤثراند. برای استفاده از واکسن کووید ۱۹ تحت عنوان مجوز استفادهٔ اضطراری (EUA)، مزایای شناخته‌شده و بالقوهٔ آن باید بیش از خطراتش باشد.

ابتلا به کووید ۱۹ ممکن است برخی از محافظت‌های طبیعی را ایجاد کند، که به عنوان مصونیت و ایمنی شناخته می‌شود. اما متخصصان نمی‌دانند که این ایمنی چه‌مدت طول می‌کشد؛ و خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید ۱۹ بسیار بیشتر از مزایای ایمنی طبیعی است. واکسیناسیون کووید ۱۹ با ایجاد پاسخ آنتی‌بادی بدون نیاز به مبتلا شدن به بیماری به شما کمک می‌کند.

مصونیت طبیعی و مصونیت به‌دست‌آمده توسط واکسن، جنبه‌های مهمی از کووید ۱۹ است که کارشناسان سعی می‌کنند در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند و مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با در دسترس قرار گرفتن شواهد جدید، مردم را در جریان خواهد گذاشت.

 

واکسیناسیون کووید ۱۹ ابزاری مهم برای کمک به جلوگیری از همه‌گیری کرونا است

استفاده از ماسک و رعایت فاصلهٔ اجتماعی به شما کمک می‌کند تا کمتر در معرض ویروس قرار بگیرید و انتشار آن را به دیگران کاهش می‌دهد، اما این اقدامات کافی نیستند. واکسن‌ها سیستم ایمنی بدن را به کار می‌گیرند تا اگر در معرض ویروس قرار گرفتید، آمادهٔ مبارزه با ویروس باشد.

واکسیناسیون و رعایت موارد بهداشتی، هر دو در کنار هم برای محافظت از خود و دیگران در برابر کووید ۱۹، بهترین اقدام‌اند. متوقف کردن یک بیماری همه‌گیر مستلزم استفاده از تمام ابزارهایی است که در دسترس داریم.

 


منبع:

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟