زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا ویروس کرونا با جوشاندن از بین می‌رود؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از مخاطبان و مردم را درگیر خود کرده است. ویروس کرونا که تاکنون هزاران نفر به آن آلوده شده‌اند و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند، سوالات زیادی در مورد این ویروس از جمله راه‌های پیشگیری از آن، راه‌های انتقال آن و … مطرح شده است. در برنامه اینستا‌کلینیک محب که در صفحه اینستاگرام محب بصورت زنده برگزار می‌شود با‌حضور آقای دکتر محسن عباسی, متخصص ببهوشی و فلوشیپ طب اورژانس, این سوال مطرح شد که آیا ویروس کرونا با جوشاندن از بین میرود؟ یا با سرکه؟ پاسخ آقای دکتر عباسی را در این ویدئو می‌‌توانید ببینید.

 

آیا ویروس کرونا با جوشاندن از بین می‌رود؟ یا با سرکه؟

علائم ویروس کرونا

 

ویروس کرونای جدید ۲۰۱۹، ویروسی است (بطور خاص ویروس کرونا نامیده می‌شود) که به عنوان عامل شیوع بیماری تنفسی که برای اولین بار در ووهان چین یافت شد، شناخته شده است. در ابتدا، بسیاری از بیماران این شیوع بیماری در ووهان چین ارتباط با بازار بزرگ غذاها و حیوانات دریایی داشته‌اند و این نشان از این دارد که این ویروس منتقله از حیوان به انسان است. با این حال، تعداد فزاینده‌ای از بیماران در معرض و در ارتباط با بازار حیوانات نبوده، که این مورد نشان‌دهنده این است که گسترش و انتقال از شخصی به شخص دیگر نیز در حال وقوع است. در حال حاضر مشخص نیست که تا چه حد آسان یا پایدار این ویروس در بین افراد در حال گسترش است. آخرین اخبار در مورد وضعیت شیوع این ویروس در ووهان چین در وب‌سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا موجود است.

جوشاندن یا سرکه، کدام یک ویروس کرونا را از بین می‌برد؟

 

در هشتمین برنامه زنده اینستا کلینیک این سوال مطرح شد که آیا ویروس کرونا با جوشاندن از بین می‌رود؟ یا با سرکه؟”

 

پاسخ آقای دکتر محسن عباسی به این سوال

 

” با جوشاندن یعنی در دمای بالا به مدت مناسب باشد، بله. دامنه این دما متفاوت است، بین 60 تا 90 درجه به بالا را ذکر می‌کنند، و عرض کنم به حضور شما در مورد سرکه، این بستگی به درصد در‌واقع آن محیط اسیدی دارد. معمولا با محیط الکلی به خوبی از بین می‌رود. اینکه حالا در محیط سرکه می‌تواند در غلظت‌های پائین سرکه زنده بماند یا نه، بنده چیزی در این زمینه مطالعه نکرده‌ام که اثبات کند آیا ویروس در سرکه رقیق زنده می‌ماند یا خیر، این را من ندیده‌ام. “

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟