زمان مطالعه: 2 دقیقه

در صورت شدید نبودن درد ناشی از تاول پوستی سعی در سالم نگه داشتن آن داشته باشید. پوست عاری از ترک بر روی تاول ممکن است مانعی طبیعی برای گسترش باکتری‌ها ایجاد کند و کاهش خطر عفونت را در پی داشته باشد. تاول را با یک چسب زخم یا پارچه نخی بپوشانید؛ یک تکه از پارچه را بصورت حلقه مانند برش داده و آن را طوری قرار دهید که تاول را بپوشاند و از آن محافظت کند. سپس تاول و پارچه را با گاز پانسمان بپوشانید.

در صورت آلوده شدن تاول بدنبال درمان پزشکی باشید. اگر مبتلا به دیابت یا گردش خون ضعیف هستید، قبل از درمان تاول با پزشک خود تماس بگیرید.

 

نحوه تخلیه یک تاول پوستی

 

برای تسکین درد تاول پوستی، ضمن سالم نگه داشتن پوست پوشاننده، مایع را تخلیه کنید. آنچه باید انجام دهید:

  • تاول و دستان خود را با صابون و آب گرم بشویید.
  • تاول را با ید (iodine) تمیز کنید.
  • یک سوزن تمیز و تیز را با استفاده از الکل استریل کنید.
  • از سوزن برای سوراخ کردن تاول استفاده کنید.

چند نقطه در نزدیکی لبه تاول پوستی در نظر بگیرید. اجازه دهید مایعات تخلیه شوند، اما پوست پوشاننده را در جای خود رها کنید.

  • پمادی مانند وازلین را روی تاول پوستی استعمال کنید.

آن را با گاز پانسمان ببندید. بر صورت بروز بثورات جلدی استفاده از پماد را متوقف کنید.

  • پیگیری درمان.

سطح تاول  پوستی هر روز را از نظر بروز عفونت مورد بررسی قرار دهید. بعد از چند روز با استفاده از موچین و قیچی استریل شده با الکل، تمام پوست های مرده را برش دهید. پماد و بانداژ بیشتری بکار برید.

 

پیشگیری از تاول

 

برای جلوگیری از بروز تاول‌های پوستی ناشی از اصطکاک بر روی پاها، کفش‌های مناسب بپوشید. استفاده از جوراب‌های مرطوب کننده نیز ممکن است مؤثر باشد. جوراب‌ها، کفش‌ها و کفی‌های مختلفی که اختصاصا برای کاهش تاول‌ها طراحی شده‌اند را امتحان کنید. در صورت امکان از پودر تالک و یک کفپوش در قسمت داخلی کفش خود، که ممکن است قسمت داخلی جوراب در برخورد با آن دچار سایش و ریزش شود استفاده کنید. دستکش به جلوگیری از تاول پوستی در دست‌ها کمک می‌کند.

 

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟