زمان مطالعه: 3 دقیقه

شورای داوران دوازدهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران نامزدهای رای‌گیری پایانی را اعلام کرده است و وب‌سایت موسسه محب در گروه سلامت، بهداشت و زیبایی، یکی از ۵ وب‌سایت منتخب می‌باشد.

جشنواره وب و موبایل ایران چیست ؟

 

جشنواره‌ای برای انتخاب برترین سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل فارسی است که به صورت سالانه برگزار می‌گردد. این جشنواره در ابتدا به صورت مجزا تحت دو برند جشنواره وب ایران و جشنواره نرم‌افزارهای موبایل ایران کار خود را آغاز و سپس از سال ۱۳۹۲ این دو جشنواره با یکدیگر ادغام و تحت نام جشنواره وب و موبایل ایران برگزار گردیدند. تا به حال یازده دوره از جشنواره وب و موبایل ایران برگزار گردیده‌است.

 

جایگاه جشنواره وب و موبایل

 

جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود و از ابتدای زمان تاسیس توانسته است نقش مهمی در رشد کیفیت و جایگاه حوزه وب و موبایل ایران داشته باشد. این جشنواره هرساله در گروه‌های مختلف، یک وبسایت و یک نرم‌افزار موبایل را با رای داوران به عنوان برگزیده معرفی می‌کند و به آن تندیس برترین وبسایت یا برترین نرم‌افزار موبایل ایران را به عنوان بزرگ‌ترین افتخار در حوزه وب و موبایل ایران اهدا می‌کند.

 

انواع داوری در جشنواره وب و موبایل ایران

 

جشنواره وب و موبایل ایران در دو بخش “رای گیری داوری” و “نگاه مردمی” برگزار می شود.

بخش نگاه مردمی

در بخش نگاه مردمی، وبسایت یا نرم افزار موبایل های برگزیده توسط آرای تمامی کاربران انتخاب می شود و محبوب ترین وبسایت یا نرم افزار موبایل ایران در هر گروه توسط صدها هزار رای مردمی انتخاب می شود. هدف از برگزاری بخش نگاه مردمی این است که تمامی کاربران وبسایت ها و نرم افزارهای موبایل بتوانند در انتخاب برنده نقش داشته باشند تا شرکت کنندگان نیز به منظور کسب آرای بیشتر، خدمات بهتری را به مردم عرضه کنند.

بخش رای گیری داوری

در بخش رای گیری داوری، داوران با توجه به ملاک های داوری اعلام شده وبسایت ها و نرم افزارهای موبایل را بررسی می کنند، به هریک از معیار ها امتیاز می دهند و پس از آن برگزیدگان در هر گروه معرفی می شوند.

 

وب‌سایت موسسه محب در بخش رای گیری داوری و در گروه سلامت، بهداشت و زیبایی در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل شرکت نمونده است. 

 

فرایندهای داوری جشنواره وب و موبایل ایران

 

مرحله اول: (رای گیری عمومی)

سایت ها پس از تایید کمیته ثبت آثار وارد داوری میشوند. تمام افرادی که در جشنواره یک سایت تایید شده دارند میتوانند به عنوان داور پس از شروع داوری به پنل خود وارد شده و سایت های شرکت کننده را مشاهده کنند. و به هر وب سایت که به صورت رندوم به ایشان نمایش داده شود رای دهند .

 

مرحله دوم : (شورای داوری)

در این مرحله ۱۲ وبسایت برتر هر گروه به عنوان کاندیدا وارد مرحله دوم میشوند.شورای داوری طی یک سفر دو روزه با بررسی تخصصی معیار های داوری ۵ وبسایت برتر هر گروه را برای ورود به مرحله سوم که مرحله نهاییست انتخاب میکنند.

 

مرحله سوم: (رای گیری عمومی)

تمام افرادی که وبسایت تایید شده در جشنواره داشته باشند به عنوان داور دسترسی به این مرحله خواهند داشت. داوران ۵ وبسایت را در کنار هم مشاهده میکنند و از میان این ۵ وبسایت یکی را انتخاب میکنند.

وبسایت هایی که در هر گروه بیشترین رای را داشته باشند به عنوان برنده معرفی می شوند.

 

شورای داوران دوازدهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران نامزدهای رای‌گیری پایانی را اعلام کرده است و وب‌سایت موسسه محب در گروه سلامت، بهداشت و زیبایی، یکی از ۵ وب‌سایت منتخب می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

اخبار مشابه