موسسه غیرانتفاعی حمایت از بیماران «محب»، یکی از موفق‌ترین موسسه ایرانی در زمینه سرمایه‌گذاری غیرانتفاعی در حوزه درمان محسوب می‌شود. بنیان‌گذاران این موسسه، در سال ۱۳۸۳، مدل سرمایه‌گذاری‌های غیرانتفاعی خود را به شکلی طرح‌ریزی کردند که علاوه بر توسعه سرمایه‌گذاری غیرانتفاعی در حوزه درمان، به بهبود بهره‌وری در بیمارستان‌های دولتی کشور هم کمک کنند. این موسسه با نگرش ایجاد مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی (PPP) و دستیابی به مدل مشارکتی مطلوب جهت همسوسازی نقاط قوت بخش دولتی و خصوصی و حذف نقاط ضعف آن‌ها همکاری خود را با دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمود.

این نوع مشارکت که سابقه طولانی و درخشانی در بسیاری از کشورهای جهان علی‌الخصوص استرالیا و انگلستان دارد نه تنها بستر مناسبی را برای نوسازی امکانات و زیرساخت های دولتی فراهم می‌کند، بلکه به مرور زمان اقتصاد دولتی را بطور کاملا منطقی به سمت خصوصی شدن سوق می‌دهد.

از سوی دیگر موسسه غیرانتفاعی محب با علم به این موضوع که سیستم بهداشت و درمان کشور با وجود بهره‌مندی از پتانسیل علمی و پژوهشی بسیار بالا، در عرصه مدیریت خدمات دچار بحران است بطوری‌که دریافت خدمات مطلوب منوط به هزینه‌های بسیار زیاد می‌باشد و بیماران کم درآمد قادر به استفاده از خدمات با کیفیت نمی‌باشند، اقدام به ابداع سبک نوینی در عرصه مدیریت خدمات درمانی نمود تا بتواند به شعار خود یعنی درمان مطلوب برای همه جامع عمل بپوشاند.

مرکز درمانی غیرانتفاعی محب مهر در سال ۱۳۸۳ به منظور حمایت از بیماران تاسیس گردید. این مرکز با نگرش مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی با بهره گیری از نقاط قوت هر دو بخش، بستر مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب فراهم نموده است. تعالی در مدیریت درمان بیماران و کاهش میانگین روزهای بستری بیمار در بیمارستان بدون کاهش کیفیت خدمات و همچنین عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه پایه و مکمل مقدمه‌ای برای ایجاد بیمارستان محب به صورت مستقل گردید.

 

افتخار است که بیمارستان محب مهر در سال ۱۳۸۹ جایزه کارآفرین برتر در بخش خدمات را به خود اختصاص داده است. این بیمارستان هیچ سهامداری ندارد و از هیچکدام از سازمان‌ها و نهادهای دولتی بودجه و یا کمکی دریافت نمی‌نماید و تنها با اتکا به اصل تقابل درآمدها با هزینه‌ها اداره می‌گردد.

 

بیمارستان محب مهر جزء مراکز خصوصي درجه یک می‌باشد که با بيمه‌های پايه و مكمل قرار دارد و هزينه‌ها براين اساس از ساير مراكز خصوصي پايين‌تر می‌باشد. این بیمارستان شامل 150 تخت بستری در ۱۴ بخش ، 1 بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و ۱ تالار جراحی با ۹ اتاق عمل می‌باشد.

موسسه محب سلامت پارس در سالروز ولادت کریم اهل بیت در تاریخ 99/2/20 بنا به نیت خیر مرحوم حاج محمدرضا اعتمادیان، بیمارستان محب مهر را با سابقه درمان و بستری 250 هزار بیمار با تمامی تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران هبه نمود تا جلب مشارکت دولت محترم ، پزشکان خدوم و پرسنل شریف آن، دردمندان بیشتری را درمان نماید.