زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن هزینه عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی ، مقاله هزینه عمل جراحی چگونه محاسبه می شود؟ را بخوانید تا با تفاوت هزینه کل و پرداختی شما، عوامل موثر در کاهش پرداختی تان و اینکه چرا هزینه عمل جراحی را نمی توان از قبل پیش بینی نمود ، آشنا شوید.

 

آنژیوگرافی چیست؟

آنژیوگرافی یک روش تشخیصی است که در آن بر حسب وزن بدن ، مقداری ماده حاجب (اغلباز ترکیبات یددار ) به داخل سیستم عروق تزریق می گردد . این تزریق از طریق یک کاتتری که از شریان وارد می شود صورت میگیرد و بدین وسیله حدود گرفتگی عروق مشخص میگردد . ماده حاجب تا کمتراز 24 ساعت بصورت طبیعی از بدن خارج می گردد .

1-  در حین آنژیوگرافی پزشک از شما می خواهد نفس عمیق بکشید و آنرا حبس نمایید این در جهت بررسی بهتر عروق شما می باشد .

2- در طول انجام آنژیوگرافی ممکن است احساس داغی یا گرما در بدن نمایید که ناشی از تزریق ماده حاجب است .

ضمنا ممکن است دچار تهوع شوید که مشاهده این موضوع طبیعی است .

 

آنژیوپلاستی چیست؟

امکان دارد سرخرگ های تغذیه کننده قلب شما متعاقب رسوب کلسترول ، سلول ها و سایر موارد دچار گرفتگی شوند ، این امر سبب کاهش جریان خون به قلب شده و در نتیجه احساس ناراحتی در قفسه سینه رخ می دهد . گاهی ممکن است یک لخته خون به شکل ناگهانی به طور کامل جریان خون را قطع نماید که این امر منجر به حمله قلبی می شود .

آنژیو پلاستی سبب باز شدن سرخرگ های گرفته می شود و جریان خون را به عضلات قلب باز می گرداند .

1- پزشک ، ناحیه ای کوچ در کشاله ران یا مچ دست را بی حس کرده و یک لوله کوچک را به داخل سرخرگ می راند . این امر دردی بیش از گرفتن خون در یک آزمایش ندارد .
2- یک لوله نازک پلاستیکی (کاتتر) به داخل سیستم سرخرگی رانده می شود تا به سیستم سرخرگ کرونری (قلبی ) برسد .
3- از طریق مشاهده در یک صفحه خاص توسط اشعه ایکس ، پزشک می تواند کاتتر را داخل سرخرگ جابجا نماید سپس یک سیم بسیار نازک به داخل محل دچار انسداد رانده می وشد . در روی این سیم یک کاتتر با یک بالون نازک قرار دارد .
4-بالون متسع می شود و پلاک را به کناره های سرخرگ می راند ، تا سرخرگ باز شود و خون به شکل آسان تری جریان پیدا کند . این عمل را بیش از یکبار می توان انجام داد .
5- در برخی از افراد یک وسیله از جنس استیل تحت عنوان استنت ( فنر ) که به شکل محکم روی یک بالون خاص قرار دارد به داخل محل انسداد رانده میشود .
6- با متسع کردن بالون ، استنت در مقابل دیواره های سرخرگ بزرگ می شود و به باز بودن سرخرگ کمک میکند .
7- با لون و کاتتر بیرون آورده می شود ، اکنون سرخرگ باز بوده و قلب شما خون مورد نیاز خود را دریافت می کند .

هزینه عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چقدر می شود؟

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

به طور میانگین بیماران با نیاز به عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در بیمارستان محب مهر ، نیاز به ۱ روز بستری در بیمارستان داشته اند. البته نیاز بستری با توجه به صلاحدید پزشک تعیین می شود.

صورتحساب این بیماران با در نظر گرفتن مجموع خدمات ثبت شده از قبیل اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و… به طور میانگین این هزینه عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی به این صورت بوده است:

 

آنژیوگرافی کرونر ( قلب ):

مجموعه مبلغ کل صورتحساب برای آنژیوگرافی عروق قلب در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۴،۶۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ( لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر )  ۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۲،۴۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید برای بیضه نزول نکرده بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

آنژیوگرافی عروق قلب و کلیه :

مجموعه مبلغ کل صورتحساب برای آنژیوگرافی عروق قلب و کلیه بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ( لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر )  ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید برای آنژیوگرافی عروق قلب بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

آنژیوپلاستی :

مجموعه مبلغ کل صورتحساب برای آنژیوپلاستی وابسته به تعداد رگ و استنت مورد نیاز متفاوت است و  بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۱۳-۲۱ میلیون تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ( لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر )  ۵-۷ میلیون تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۸-۱۸ میلیون تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید برای آنژیوپلاستی بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

مقالات مشابه

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

هزینه عمل tul

هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۹۸