زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فراهم کردن بهترین تغذیه در مدرسه برای فرزندان از مهم ترین وظایف والدین است. زیرا فرهنگ و عادت غذایی در خانه شکل می گیرد و در مدرسه تثبیت می شود. شکلات، شیرینی جات به دلیل اینکه موجب بی اشتهایی و سیری کاذب می شوند، دانش آموزان را از صرف غذای اصلی باز می دارد و موجب اختلال رشد می گردند. تنقلات بی ارزشی مانند چیپس، پفک و میان وعده های آماده و شور، آبمیوه های صنعتی و انواع نوشابه های گازدار به دلیل ایجاد سیری کاذب واختلال در رشد مناسب نمی باشند.

توصیه هایی برای بهترین تغذیه در مدرسه:

تنقلات سنتی مانند خشکبار، نخودچی، کشمش، انواع مغزها  از قبیل گردو، بادام ، پسته و … برنجک ، عدس برشته شده، توت خشک، انجیر خشک و سایر برگه ها توصیه می گردد.

صبحانه نیز یک وعده غذایی اصلی می باشد که می بایست قبل از شروع درس در مدرسه میل شود. چرا که عدم مصرف آن منجر به کاهش یادگیری کودکان می گردد. بهتر است از همه ی درشت مغذی ها ( پروتئین ، کربوهیدرات، چربی ها) در این وعده مهم باشد. صبحانه به شکل نان و پنیر ، مغز گردو یا دانه های روغنی (کنجد و آفتابگردان)، شیر ، تخم مرغ و … توصیه می گردد.

غذاهای پخته سنتی نظیر عدسی، حلیم، انواع سوپ، فرنی و … نیز از توصیه های دیگر می باشد که البته باید پخت روزانه بوده و شرایط تهیه و نگهداری آن کاملاً بهداشتی باشد.

مقالات مشابه

میوه‌ها و سبزیجات بنفش چه مزایایی دارند؟

چرا لوبیا برای سلامتی مفید است؟

چه غذاهایی برای افسردگی مناسب‌اند؟