زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن هزینه عمل واریکوسل ، مقاله هزینه عمل جراحی چگونه محاسبه می شود؟ را بخوانید تا با تفاوت هزینه کل و پرداختی شما، عوامل موثر در کاهش پرداختی تان و اینکه چرا هزینه عمل جراحی را نمی توان از قبل پیش بینی نمود ، آشنا شوید.

 

عمل واریکوسل  چیست؟

به بزرگ شدن وریدهای موجود در کیسه‌ی بیضه (کیسه‌ی پوستی گشاد حاوی بیضه‌ها) واریکوسل می‌گویند. واریکوسل مشابه عروق واریسی‌ هستند که ممکن است در پای خود مشاهده کنید.

واریکوسل از علل شایع کاهش تعداد و کیفیت اسپرم می‌باشد؛ این مشکل می‌تواند منجر به ناباروری شود.

ممکن است نیازی به درمان واریکوسل وجود نداشته‌باشد. بسیاری از مردان دچار این مشکل، قادرند بدون درمان‌ شدن، بچه‌دار شوند. البته اگر واریکوسل دردناک باشد یا موجب کوچک شدن بیضه و ناباروری شود یا اگر روش‌های کمک‌باروری را مدنظر دارید، ممکن است بخواهید که واریکوسل خود را درمان کنید.

هدف از عمل جراحی این است که ورید آسیب‌دیده را ببندند تا جریان خون را به داخل وریدهای طبیعی هدایت کنند. در موارد ناباروری مردان، درمان واریکوسل ممکن است باعث کاهش و یا درمان ناباروری یا افزایش کیفیت اسپرم مورد استفاده در تکنیک‌هایی مثل تلقیح آزمایشگاهی (IVF) شود.

  • جراحی باز. پیشرفت‌های صورت‌گرفته در معالجه‌ی واریکوسل منجر به کاهش عوارض پس از عمل شده‌اند. یکی از این پیشرفت‌ها، استفاده از میکروسکوپ‌های جراحی است که جراح را قادر می‌ازد که نواحی مدنظرش را بهتر مشاهده کند.

ممکن است بتوانید دو روز پس از عمل جراحی، فالیت‌های نرمال و غیرشدید خود را از سر بگیرید. پس از گدشت دو هفته، در صورتی که درد نداشته‌باشید، می‌توانید فعالیت‌های شدیدتر (مثل: ورزش کردن) را هم مجدداً شروع کنید.

بطور کلی، درد ناشی از جراحی واریکوسل خفیف است ولی ممکن است به مدت چند روز یا چند هفته ادامه داشته‌باشد. پزشک ممکن است برای مدت محدودی پس از عمل، برایتان مسکن تجویز کند و پس از آن شاید توصیه کند که برای تسکین درد خود از مسکن‌های بدون‌نسخه استفاده نمایید.

پزشک‌تان ممکن است از شما بخواهد که برای مدتی از برقراری رابطه‌ی جنسی خودداری کنید. در اغلب موارد، مشاهده‌ی افزایش کیفیت اسپرم با آزمایش اسپرم، ممکن است چند ماه پس از جراحی رخ دهد؛ علت این امر آن است که تشکیل اسپرم‌های جدید تقریباً سه ماه طول می‌کشد.

  • جراحی لاپاراسکوپی. جراح برشی کوچک در شکم‌تان ایجاد می‌کند و وسیله‌ای ریز را از طریق آن وارد بدن‌تان می‌کند تا واریکوسل را برطرف نماید. این عمل تحت بیهوشی انجام می‌گیرد.

 

 

هزینه عمل واریکوسل چقدر می شود؟

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

به طور میانگین بیماران با نیاز به عمل واریکوسل در بیمارستان محب مهر ، نیاز به ۱ روز بستری در بیمارستان داشته اند. البته نیاز بستری با توجه به صلاحدید پزشک تعیین می شود.

صورتحساب این بیماران با در نظر گرفتن مجموع خدمات ثبت شده از قبیل اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و … برای عمل واریکوسل در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین به این صورت بوده است:

مجموعه مبلغ کل صورتحساب بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران حدود ۴ الی چهار و نیم میلیون تومان است.

 

 

در صورت استفاده از بیمه پایه (لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر) پرداختی شما حدود ۳ تا سه و نیم میلیون تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

این مطلب در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۰ به‌روزرسانی شده است.

مقالات مشابه

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

هزینه عمل tul

هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۹۸