زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن هزینه عمل هیدروسل ، مقاله هزینه عمل جراحی چگونه محاسبه می شود؟ را بخوانید تا با تفاوت هزینه کل و پرداختی شما، عوامل موثر در کاهش پرداختی تان و اینکه چرا هزینه عمل جراحی را نمی توان از قبل پیش بینی نمود ، آشنا شوید.

 

عمل هیدروسل چیست؟

هیدروسل نوعی ورم کیسه‌ی بیضه است و هنگامی رخ می‌دهد که مایعات در پوشش نازک احاطه‌کننده‌ی بیضه‌ها تجمع یابند. هیدروسل در نوزادان شایع است و معمولاً بدون نیاز به درمان تا یک سالگی رفع می‌شود. پسران بزرگ‌تر و مردان بالغ در صورت وقوع التهاب یا آسیب‌دیدگی در کیسه‌ی بیضه می‌توانند به هیدروسل دچار شوند.

هیدروسل معمولاً دردناک یا مضر نیست و ممکن است بدون نیاز به درمان برطرف شود؛ با این وجود اگر دچار ورم کیسه‌ی بیضه شدید، به پزشک مراجعه کنید چون این موضوع می‌توان دلایل دیگری هم داشته‌باشد.

در نوزادان پسر، گاهی اوقات هیدروسل خود به خود رفع می‌شود ولی لازم است پزشک هیدروسل پسران بزرگ‌تر و مردان بالغ را بررسی کند چون هیدروسل آن‌ها می‌تواند ناشی از مشکلات زمینه‌ای بیضه باشد.

هیدروسلی که خود به خود برطرف نشود، ممکن است نیاز به عمل جراحی – معمولاً سرپایی – داشته‌باشد. جراحی برداشتن هیدروسل (هیدروسلکتومی) تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. برای برداشتن هیدروسل، برشی در کیسه‌ی بیضه یا شکم زده می‌شود. اگر در حین جراحی فتق اینگوینال متوجه وجود هیدروسل شوند، حتی در صورت عدم آزاردهنده بودن هیدروسل، باید آن را بردارند.

پس از هیدروسلکتومی، ممکن است چند روز نیازمند لوله‌ای برای دفع ادرار و پوشیدن لباسی گشاد باشید. از آنجا که هیدروسل احتمال بازگشت دارد، پزشک‌تان ممکن است وقت ملاقات دیگری هم برایتان تنظیم کند.

 

هزینه عمل هیدروسل چقدر می شود؟

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

به طور میانگین بیماران با نیاز به عمل هیدروسل در بیمارستان محب مهر ، نیاز به ۱ روز بستری در بیمارستان داشته اند. البته نیاز بستری با توجه به صلاحدید پزشک تعیین می شود.

صورتحساب این بیماران با در نظر گرفتن مجموع خدمات ثبت شده از قبیل اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و… به طور میانگین این هزینه عمل هیدروسل به این صورت بوده است:

مجموعه مبلغ کل صورتحساب برای هیدروسل یکطرفه و دو طرفه بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ( لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر )  برای هیدروسل یکطرفه ۸۰۰،۰۰۰ تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود. برای هیدروسل دو طرفه اما سهم بیمه پایه ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود و در صورت استفاده از بیمه پایه حدود ۲،۰۰۰،۰۰۰ پرداختی خواهید داشت.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید برای هیدروسل یکطرفه و دوطرفه بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

مقالات مشابه

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

هزینه عمل tul

هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۹۸