زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن هزینه عمل سیستوسکوپی ، مقاله هزینه عمل جراحی چگونه محاسبه می شود؟ را بخوانید تا با تفاوت هزینه کل و پرداختی شما، عوامل موثر در کاهش پرداختی تان و اینکه چرا هزینه عمل جراحی را نمی توان از قبل پیش بینی نمود ، آشنا شوید.

 

سیستوسکوپی چیست؟

سیستوسکوپی یک روش برای مشاهده و بررسی سیستم ادراری و مثانه است. تشخیص توده، سنگ، بی اختیاری ادراری و سایر مشکلات ادراری با این روش برای پزشک مقدور می شود.

سیستوسکوپی می تواند اندازه پروستات و غده ها را در مردان تشخیص دهد و به پزشک امکان دهد تا متوجه شود آیا عامل مشکلات ادراری پروستات بزرگ بوده است یا نه.

سنگ های کلیوی که پایین امده اند و در مثانه گیر کرده اند و درد شدیدی ایجاد کرده اند نیز با این روش می توان در آورد.

پزشک می تواند اگر یک سنگ یا توده جریان ادرار را از کلیه به مثانه متوقف کند با سیستوسکوپی درمان کند و لوله ای به نام استنت دبل جی در حالب قرار دهد تا حالب را باز نگهدارد و از برگشت ادرار به کلیه ها جلوگیری کند.

 

آشنایی بیشتر با سیستوسکوپی

هزینه عمل سیستوسکوپی چقدر می شود؟

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

گاهی اوقات مداخله بیمار شما محدود به سیستوکوپی نیست و با سیستویورتروسکوپی ، خروج DJ یا سیستواورتروپلاستی ممکن است همراهی داشته باشد.

به طور میانگین بیماران با نیاز به عمل سیستوسکوپی در بیمارستان محب مهر ، نیاز به ۱ روز بستری در بیمارستان داشته اند. البته نیاز بستری با توجه به صلاحدید پزشک تعیین می شود.

صورتحساب این بیماران با در نظر گرفتن مجموع خدمات ثبت شده از قبیل اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و… به طور میانگین این هزینه عمل سیستوسکوپی و اعمال مشابه به این صورت بوده است:

 

هزینه عمل سیستوسکوپی ( به تنهایی )

مجموعه مبلغ کل صورتحساب بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۱،۷۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ( لیست بیمه های طرف قرارداد بیمارستان محب مهر ) ۳۵۰ هزار تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۱،۴۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه سیستویورتروسکوپی

مجموعه مبلغ کل صورتحساب بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ۸۰۰ هزار تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

 

هزینه سیستواورتروسکوپی + خروج DJ

مجموعه مبلغ کل صورتحساب بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ۶۰۰ هزار تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

هزینه سیستویروتروسکوپی + خروج DJ

مجموعه مبلغ کل صورتحساب بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ۵۵۰ هزار تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

 

هزینه سیستواورتروسکوپی + سیستویورتروسکوپی

مجموعه مبلغ کل صورتحساب بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۳،۸۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۲،۶۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مقالات مشابه

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

نمونه‌ برداری تیروئید

هزینه نمونه‌ برداری تیروئید یا FNA

هزینه عمل tul

هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۹۸